Entry Follow Dash Tips Cerpen tazkirah

Thursday 2 May 2013

Pilihan

sedapnye :)

 Aku juga seperti kamu. kamu yang di luar sana . Wahai kaum hawa , kita sama saja.
Aku punya hati , punya perasaan, pernah terluka,pernah juga dikecewa.Kadang kala gembira.
Tapi apa daya aku cuma wanita dan gadis biasa.

Tapi .

Kita di beri akal , di beri pilihan untuk menilai mana baik dan mana yang buruk.
Dapat bezakan yang mana kaca, yang mana permata . Aku tak inginkan kehidupan yang pernah aku jatuh dulu berulang , sebab itu aku bangkit demi diri, keluarga, cita-cita, demi maruah juga Islam.

Aku ingin kan perubahan,
Aku inginkan kedamaian,
Aku inginkan ketenangan,
Mengenal Islam sedalam-dalam.

Bukan hanya pada Ic Islam, tapi lahiriah dan rohaniah aku di isi dengan ilmu-ilmu Islam.
Boleh dididik , di asuh, di ajar untuk menjadi lebih baik. Ianya bermula dari niat, hati yang ikhlas menuju cinta Ilahi.


Wahai orang - orang yang beriman ! Masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhan , dan janganlah kamu ikuti langkah - langkah setan . Sungguh , ia musuh yang nyata bagimu .

2:208


Assalamualaikum

0 Comment: