Entry Follow Dash Tips Cerpen tazkirah

Saturday 26 January 2013

Benci tapi Sayang . Egois ,


Assalamualaikum ,



Tak nak mengaku , padahal sayang tapi berulang kali duk cakap benci, benci , benci . tapi kenyataan , Sayang . Ego yang menggunung tinggi seperti gunung jerai merasuk selebrum minda dan hati untuk mulut kata acap kali , saya dah benci dia , saya tak sayang die , Maaf lah ye sape2 yang terasa . Ini dah hakikat dan berlaku dalam kehidupan setiap orang ,. Pernah alami tak ini semua . 

Seriously , vdah pom penah alami situation camgini  . Mata hanya mampu menangis , mulut terkumat kamit , vdah benci , vdah tak mahu tengok muka die , tak mahu contact ngn die , . tapi sumpah vdah rindu ,sayang nak hug die erat-erat sebab vdah amat2 sayangkan die n miss her a lot . But , apakah daya , vdah tak mampu untuk buat semua tu kerana hubungan kami hanya terjalin buat seketika .

Mesti kalian tertanya sape "die" . 

'Kenapa perlu hadir rasa benci ini padahal die pernah singgah di hati mu walau seketika"

Seringkali ucap kata-kata itu untuk memujuk hati yang pernah rasa sakit satu tika dulu . One day , vdah pernah janji yang vdah tak mahu jumpa dan tengok muka die sebab tak mahu hati dan perasaan ini sakit , tapi benteng janji itu vdah langgar sebab kata MAAF menyengat dan menyuntik kekuatan untuk terima segalanya. Jujur , vdah dah maafkan segalanya ,vdah mintak maaf andai vdah tak mampu nak bahagiakan kamu . Walaupom take time jugak untuk vdah terima keadaan yang vdah lalui hari-hari vdah tanpa seriang vdah yang dulu . tapi NOW , i'm ok , . 

So , itulah jalan yang terbaik untuk vdah amik keputusan untuk  memaafkan . Mengapa kita pilih untuk terus mengenang dan menangisi kisah sedih itu  , Tahu tak sakit sangat bila kita ada rasa benci dan ade rasa dendam dalam sekeping darah bernama hati , padahal kita boleh bahagia , ? jgn pilih jalan itu ok , . Banyak cara untuk kita buat kita bahagia , :)

  • Do not have revenge ,
  • Keep ur heart ,
  • Always keep positive ,
  • Learn to forgive ,
  • No high egois ,

'Dua patah perkataan yang sukar di ucap ialah MAAF dan TERIMA KASIH.

Benci tapi sayang , Mulut kadang-kadang menipu di sebabkan ego yang berapi . I luv U ,

Lot's of Love ,
Vdah Awatif .