Entry Follow Dash Tips Cerpen tazkirah

Wednesday 10 April 2013

Sampai bile ..

Bukan tak nak hapdate tapi masa nak mengadap bendalah acer nim kurang cikit , Ade la jugak malas sikit-sikit tuu . Sibuk dengan kerja @$#^8* (yang tahu diam ek) lagi , report pratikal tak siap lagi . Well , sedaya mampu vdah akan cuba lakukan *muka penuh semangat cecehh..

Sampai bile ...



Nak tunggu bulan jatuh ke bumi , 
Nak tunggu ribut taufan melanda diri , 
Nak tunggu kambing tepi rumah beranak 40 kali , 
Nak tunggu apa lagi ,
Nak tunggu bila lagi ,

Ala lek la beb , seru tak sampai lagi , enjoy tak puas lagi , baju fesyen terkini tak ikut lagi , ...
Ape yang kecoh sangat nim beb ..
Alasan demi alasan yang di lontarkan , sampai bile kita nak di tampuk yang sama , perubahan sikit pom tak ada , Cuba kita pandang sekeliling kita , lihat akan diri kita , apa yang kurang ...
Cantik kah kita , di mana cacatnya kita , 

Ada dua telinga untuk mendengar
Ada dua mata untuk melihat
Ada dua tangan untuk menyentuh
Ada dua kaki untuk bergerak ke sana ke mari ..

Tidak bersyukur kah kita . 



Cuba celik , buka mata , buka mata . Sampai bile kita nak mundurkan diri , Sedang detik demi detik berlalu , hari demi hari berganti , minggu demi minggu , bulan demi bulan berlalu pergi ...

Berubah tak perlu tunggu, kata nya Seru Allah tak sampai lagi,kalau dalam hati tiada sekelumit rasa malu  pada Allah , tak yakin yang diri kita nak berubah jadi lebih baik .Ianya bermula dalam diri kita,Allah jadikan kita elok rupa paras,apa kata kita elokkan lagi dengan akhlak dan cara hidup yang baik,yang elok berlandaskan Islam.

Pakai cara Islam ,
bergaul cara Islam ,
berakhlak cara Islam . 

Islam itu mudah , tidak susah jika kita punya Ilmu tentang Islam ..

Dari Abu Hurairah r.a, bahwa Rasulullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya agama itu mudah. Tidaklah seseorang mempersulit (berlebih-lebihan) dalam agama melainkan ia akan dikalahkan. Oleh kerana itu kerjakanlah dalam kadar semestinya, atau mendekati dengan kadar semestinya dan bergembiralah (dengan pahala Allah) dan mohonlah pertolongan di waktu pagi, petang dan sebahagaian malam” (HR Bukhari no.39)


Yes . So why u wait .

Lot's of Love ,
Vdah Awatif .


0 Comment: