Entry Follow Dash Tips Cerpen tazkirah

Monday 4 March 2013

Don't judge the books by its cover

 Assalamualaikum , Hope uolls gumbira olweys , ;)

"Don't judge the books by its cover"

Understand what i want say from this statement , Ehh nim la masalah kita sekarang , hati tu kotor sangat . Semua berpunca dari hati , kalau hati tu ada perasaan yang iri hati , dengki , sakit hati. sampai bila-bila pom kita tak  akan senang dengan kebahagian dan kesenangan orang lain . Suka menghukum orang sesuka hati tanpa usul periksa . Cuba huszunuzon sikit . 

One story la yang boleh vdah share kat kalian , Ok , when u tgk someone tu tak banyak cakap , tk kepoh mcm hangpa sume apa hangpa semua buat . Mesti mengata kan , alaa jangan tipu lah . Bendalah mengumpat , cakap-cakap belakang nim memang dah jadi makanan harian dah bagi kaum perempuan . Alahh , bukan kaum perempuan dah sekaranng , lelaki pom turut join sama . Tolong la ,jgn nak cakap apa2 bila si tak banyak cakap tu tak banyak cakap ,potpek2 macam murai tercabut ekor , cuba la think positive , maybe die tu tak suka ckp benda yang tak ada paedohnya , kot2 die ade problem . cuba tanya . At least , die tu rase jugak diri die tu wujud , tanya , care sikit  ,


Sikap yang berbaik sangka perlu dalam berkawan , bersahabat atau bekerja sekali pom . Macam mana nak mewujudkan rasa kasih sayang , hormat menghormati dalam sesebuah perhubungan bila perasaan negatif u ada pada diri kita . Kiata jangan cepat menghukum seseorang tu , sedangkan kita tak tahu punca, sebab musabab yang di alami oleh seseorang . Jangan kita punya sifat-sifat mazmumah ,Nauzubillah , Sebaliknya isi lah hati dan iringi perilaku kita dengan sifat-sifat mahmudah . Supaya hidup kita tenang , aman dan damai  juga paling penting kita mencari Keredhaan Allah SWT .


Wujudkan rasa cinta kita pada Allah dan Rasulullah dengan sedalam-dalamnya agar kita dapat kecap akan manis nya rasa kasih sayang kita pada makhluk Allah yang bernama Manusia . 


Pesan pada hati agar berhati-hati menjaga hati . Untuk diri sendiri juga insan-insan yang tersayang . Jika terluka dan akan mengalami luka , I'm sorry . 


Love is Cinta , Saranghae .



Lot's of Love ,
Vdah Awatif .

0 Comment: